Innovation

Forskning og innovation er hjertet af Saint-Gobains strategi. Koncernens forskning fokuserer både på banebrydende innovationer og på hele tiden at forbedre sine produkter, processer og tjenester i en ånd af åbenhed og opmærksomhed på kundernes behov.

INNOVATION I SAINT-GOBAIN

Innvation er en topprioritet for Saint-Gobain. 23 % af Saint-Gobain omsætningen genereres gennem produkter, der blev udviklet under fem år siden, og for fjerde år i træk blev Saint-Gobain kåret som en af de 100 bedste Global Innovators af Thomson Reuters i 2014.

Innovation er kernen i Saint-Gobain strategi. Mere end 23% af vores salg genereres gennem produkter, som er udviklet mindre end fem år siden.

Pierre-André de Chalendar, Bestyrelsesformand og CEO

 

ÆNDRINGER KRÆVER INNOVATION

Alle de markeder, hvor Saint-Gobain driver forretning, ændrer sig hurtigere end nogensinde før. Byggesektoren, der traditionelt opfattes som værende konservativ, oplever nu store forandringer.

Konkurrencesituationen bliver hårdere hver dag, og virksomhederne bliver nødt til at være agile for at foregribe fremtidige udfordringer, hvis de ønsker at udvikle deres forretning. For at imødekomme disse udfordringer, sætter Saint-Gobain innovation i centrum for sin strategi.

R&D-mål er afstemt med koncernens behov og ambitioner om at sikre, at Saint-Gobain kan konkurrere, udforske nye horisonter og rekruttere de største talenter.